Nenäpäivä järjestetään kerran vuodessa loka-marraskuun aikana. Kolmen viikon kampanja huipentuu Yle TV2:n Nenäpäivä-show’hun, jossa mukana on Suomen kirkkaimpia tähtiä. Nenäpäivää 2013 vietetään 8.11. Kampanja käynnistyy lokakuun puolivälissä.
Nenäpäivä 2012 keräsi reilut 2 miljoonaa euroa. Suomalaisten avulla tuhannet lapset pääsevät kouluun, saavat suojaa hiv-tartunnalta tai nukkuvat yönsä turvassa malariaverkon alla.
Nenäpäiväkeräyksen tuottoja kanavoidaan suomalaisten kehitysyhteistyöjärjestöjen kautta hankkeisiin, joiden päämääränä on kehittyvien maiden lasten ja nuorten aseman parantaminen. SASK on yksi näistä järjestöistä.
SASK käyttää osuutensa Nenäpäivä-tuotoista hankkeisiin, jotka vähentävät köyhyyttä kehittyvissä maissa – ja kohentavat siten lasten ja nuorten elinolosuhteita.